Zdrava blagdanska trpeza

Zdrava blagdanska trpeza

Želite li  uživati u hrani na zdrav način i možda započeti neku novu tradiciju vaše obitelji eCeker vam može pomoći. Svaki obrok kreće s predjelom pa krenimo i mi.

 

NE POSTOJI ZDRAVA I NEZDRAVA HRANA SAMO ZDRAVA I NEZDRAVA PREHRANA

Uz hranu se rađaju ljubavi, slavimo, tugujemo, hrana i emocije su neraskidiv spoj. Hrana osim što je gorivo našem tijelu ima i tu bitnu sociološku komponentu. Htjeli mi to priznati ili ne, sve se vrti oko hrane. Naš odnos prema hrani često odražava naš odnos prema svijetu, okolini pa i nama samima. I kako se neke bolesti prenose s koljena na koljeno ponekada nismo svjesni da je upravo prehrana i loše životne navike glavni krivac za obiteljske bolesti. Istraživanja pokazuju kako životne i prehrambene navike nadilaze genetsku predispoziciju i dijagnozu kod npr. upalne bolesti crijeva. Mijenjajući loše prehrambene i životne navike možemo izbjeći neke negativne posljedice na naše zdravlje ili ih ublažiti.

Fotografija: Salate "Špajz", Element Media, Igor Miličić

 

U ovom blagdanskom razdoblju teško je zaobići suhomesnate proizvode, pogotovo kod nas u Slavoniji. Najfinije kobasice, kulen, kulenova seka i ostale delicije domaćini čuvaju za posebne goste.

Mnogi će reći kako nije slavlje bez malo „kosog“ narezano!

 

 

ŠTO MOŽEMO UČINITI DA UMANJIMO NEGATIVAN UTJECAJ OVIH PROIZVODA NA NAŠE ZDRAVLJE?

 

  • Ne moramo bježati od njih, ali bi ih trebali konzumirati umjereno i razumno. Samo u posebnim prigodama i u količini ne većoj od 50 grama na dan!
  • Uvijek prednost dati domaćim tradicionalno napravljenim proizvodima jer kao konzervans koriste samo sol. Industrijski proizvedeni suhomesnati proizvodi sadrže i druge konzervanse koji sadrže nitrite i nitrate  i pojačivače okusa. Nitrozamini su kancerogeni i toksični spojevi koji mogu nastati u mesu i mesnim proizvodima kao produkt reakcije nitrita s proteinima mesa. Štetnost nitrozamina dokazana je u mnogim objavljenim znanstvenim radovima tijekom zadnjih 30.-ak godina.

 

Fotografija: eCeker kulenova seka, Gospodarstvo Ferbežar

 

Kako možemo ublažiti negativan utjecaj nitrozamina i smanjiti rizik od karcinoma debelog crijeva?

1.Vrlo jednostavno uz malo „kosog“ poslužite jako puno povrća, vlakana.

Savršeni izbor zimske salate je domaći kiseli kupus, bogat probioticima i vitaminom C jer će neutralizirati nitrozamine. Svježi domaći, lakto-fermentirani kiseli kupus bogat je živim Lactobacilli-ma, korisnim mikroorganizmima i enzimima.

Kuhani kiseli kupus neće kultivirati zdravu crijevnu floru.

Znanstvena istraživanja su dokazala  kako za svakih 10 g prehrambenih vlakana na dan rizik za karcinom debelog crijeva opada za 11% !

 

ŠTO SU TO VLAKNA?

 

Tradicionalno su prehrambena vlakna definirana kao dijelovi biljne hrane koju probavni sustav čovjeka ne može probaviti.

Dvije su vrste prehrambenih vlakana: vlakna topiva u vodi i netopiva vlakna. Topiva vlakna (pektin) nalazimo u voću i povrću. Netopiva vlakna (celuloza, hemiceluloza, lignin) čiji su odličan izvor integralne žitarice, mekinje i mahunarke.

  1. Uz plate suhomesnatih proizvoda često se nađu i domaće kiflice. Nemojte se bojati zamijenit dio brašna s integralnim brašnom, posuti kiflice sjemenkama. Sve to povećava udio vlakana u našoj probavi . U ponudi eCeker platforme naći ćete savršena domaća, lokalna brašna i sjemenke, odvažite se i probajte!

Sretno u stvaranju novih navika i tradicija uz eCeker!

Fotografija: eCeker integralno pirovo brašno, Eko Jazo d.o.o.



Slava Yurthev Copyright
To Top