Zapečeni grah

Zapečeni grah

Bakina kuhinja, selo i rad teško prolaze bez graha. Grah posjeduje iznimnu energetsku vrijednost te sadrži gotovo sve esencijalne aminokiseline. Pored toga sadrži lecitin te kalij, kalcij, željezo, fosfor, magnezij, cink i natrij. Predstavlja odličan izvor bjelančevina, a za razliku od drugih izvora grah ima malo masti te ne sadrži one zasićene kao ni kolesterol. Od vitamina odličan je izvor folne kiseline, vitamina B6, K, riboflavina (B2) i B3.

Popis potrebnih namirnica za 4 osobe

  1. Grah – 200 g.
  2. Luk – 50 g.
  3. Svježa paprika – 70 g.
  4. Tikvice – 70 g.
  5. Mrkva – 70 g.
  6. Bučino ulje – 0,5 dcl.
  7. Češnjak – 15 g.
  8. Crvena mljevena paprika; slatka - 20 g.
  9. Kisele papričice - 4 kom.
  10. Sol – 1,5 g.
  11. Papar – 1. g.

Priprema:

Grah namočite preko noći. Namočeni grah ocijedite i stavite kuhati u hladnu vodu. Nakon što prokuha kuhajte ga oko sat vremena. Grah procijedite i stavite u prikladnu zdjelu.

Fotografija: Kristek & Gašpić

 

Crveni luk i češnjak očistite i sitno nasjeckajte. Svježu papriku očistite i narežite na sitne kockice. Neka kockice budu maksimalno veličine zrna graha. Ljepše će se uklopiti u samo jelo. Mrkvu očistite i naribajte na krupnije komade. Isto ponovite i sa tikvicom.

Fotografija: Kristek & Gašpić

 

Na malo bučinog ulja popržite usitnjeni crveni i bijeli luk. Kad luk povene dodajte mrkvu i kratko popržite. Nakon 5 minuta dodajte tikvicu i papriku i sve skupa pržite još par minuta. Dodajte grah, crvenu mljevenu papriku i podlijte s temeljcem ili vodom.

 

Fotografija: Kristek & Gašpić

 

Tekućine neka bude toliko da dođe do polovice namirnica. Sve skupa pirjajte 10-ak minuta, posolite i popaprite. S pripremljenim grahom punite prikladne posudice. Na vrh graha koji smo stavili u posudice stavite kisele papričice i zapecite u pećnici na temperaturi od 200 Celzijevih stupnjeva.

Fotografija: Kristek & Gašpić

 



Slava Yurthev Copyright
To Top