Važnost hidracije

Važnost hidracije

Čini li se i vama da nema boljeg prizora od sunčanog ljetnog dana? No, jste li primijetili da duljim boravkom na vrućini i na visokim temperaturama postajete lako razdražljivi, znojite se, magli vam se vid, vrti vam se, suha su vam i ljepljiva usta i često vam se javi glavobolja? 

Ako su vam ovi simptomi poznati definitivno ne konzumirate dovoljne količine vode!

Značaj vode u našem organizmu

Voda je esencijalna za život, bez hrane možemo preživjeti i nekoliko tjedana, dok bez vode možemo preživjeti samo nekoliko dana. Ljudsko tijelo sadrži između 45% i 75% vode (prosječno tijelo muškarca sadrži 60 % vode, dok kod žena taj postotak iznosi 51%).

Fotografija: eCeker (eko imanje Vilin Šapat), Element media by Igor Miličić 

 

Simptomi dehidracije razlikuju se ovisno o njenoj težini. Početne reakcije tijela na dehidraciju su:

- žeđ (tijelo želi povećati unos vode);

- smanjeno mokrenje (tijelo pokušava sačuvati tekućinu);

- tamna boja urina.

Ako osjetite ove simptome već ste dehidrirali!

Voda je esencijalni i kvantitativno najvažniji nutrijent, no nažalost često zanemaren.

Nedavne studije pokazuju da je promjena hidracije tijela povezana s kognitivnim performansama. Gubitak veći od 2% dovodi do smanjenja kognitivnih i fizičkih sposobnosti, glavobolje i umora. Odmah sam pomislila na studente koji za vrijeme ljetnog roka spremaju ispite, dragi studenti hidrirajte se! Neka nedovoljna količina vode ne bude razlog pada vašeg ispita ;)

Djeca imaju veći rizik od dehidracije nego odrasli zato što im je potrebno više vode u odnosu na njihovu tjelesnu težinu. Djeca obično moraju pitati kako bi dobila vode; često se oslanjaju na svoje roditelje. Uz to djeca ne mogu uvijek prepoznati prve stadije žeđi, što ih čini veoma ranjivim kada su blaži oblici dehidracije u pitanju, posebice kada sudjeluju u fizičkim aktivnostima.

Zato pazite na malene i uvijek imajte bočicu vode pri ruci te im često nudite gutljaj, posebice po ljeti!

 

Fotografija: eCeker (eko jagode OPG Završki)

 

No je li svaka tekućina dobra za pravilno hidriranje organizma?

Sva pića sadrže vodu, no mnoga popularna pića sadrže još jednu tvar, a to je šećer! Takva  nam donose i energiju (kalorije/kJ). Unošenjem više energije nego što je tijelu potrebno dovodi do povećanja tjelesne mase, važno je zbog toga znati energetske vrijednosti hrane i pića koju konzumiramo. Osim što doprinose debljanju, često konzumiranje zašećerenih pića dovodi do dentalnih problema (karijes), pogotovo ako se ne držimo pravilne dentalne higijene

Zato je čista voda jako dobar izbor u svakom trenutku! Osvježava tijelo bez dodatnih kalorija i rizika za zube!

No ima jedna zanimljiva činjenica, a to je da vodu možemo unositi u tijelo i hranom!

Pojedine vrste voća i povrća sadrže preko 90% vode. Kada je sezona mnogih od njih, napunite vašu eCeker košaricu voćem i povrćem koje gasi žeđ: zelena salata i krastavci koji sadrže čak 96% vode, rajčica koja sadrži 94% vode, tikvice sadrže 95% vode, a meni osobno jedna od najdražih ljetnih namirnica za utaživanje žeđi, koja sadrži 92% vode, je lubenica.

Fotografija: eCeker (Osječka ljetna noć)

 

Nutritivne osobine lubenice

Lubenica nije samo nisko kalorično voće ( 100 g lubenice sadrži samo 30 kcal) bogato vlaknima, ona je puno više od toga. Njezina divna crvena boja potječe od karotenoidnog fitonutrijenta likopena. Likopen je moćan antioksidans te se pokazalo da nas štiti od ateroskleroze, infarkta i moždanog udara. Lubenica je odličan izvor vitamin A, B6 i C koji također smanjuju rizik od razvoja bolesti srca. Za sve vas koji volite godišnji odmor provoditi aktivno, lubenica skriva jednu zanimljivu aminokiselinu u svom sastavu, a to je citrulin. Citrulin iz lubenice pomaže smanjenju mišićnog umora pa se ova aminokiselina često i uvrštava u sportske napitke koji služe oporavku nakon fizičke aktivnosti. Istraživanja koja su provedena su se odnosila na konzumiranje dnevno 3 do 6 čaša soka od lubenice.

Fotografija: eCeker (Osječka ljetna noć)

 

Za neke najveća mana lubenice su njene sjemenke, no i one nisu tako beskorisne kako se na prvi pogled čini. A znate li da sadrže proteine? 24 sjemenke sadrže približno 1 g proteina. 

Lubenica je doista zanimljivo voće.

Probaj lubenicu i na ovaj interesantan način - oduševit će te svježina i bogatstvo okusa ovog zanimljivog ljetnog voća!

U blender stavi 2 veće šnite, oguljene i ohlađene lubenice i 5 listova mente i smiksaj! Jednostavno, a zdravo i ukusno!

Živjeli!

Angelina

Fotografija: eCeker (Osječka ljetna noć)

 



Slava Yurthev Copyright
To Top