Prednosti konzumacije kukuruza

Prednosti konzumacije kukuruza

Kukuruz - nutritivna podrška zdravlju

 

Kukuruz je nutritivno bogat vitaminima B - kompleksa (B1, B5 te folna kiselina) i sigurno će vam podići raspoloženje. Oboljeli od dijabetesa tipa 1 i tipa 2 te inzulinske rezistencije potvrdili su bolju regulaciju razine šećera konzumirajući kukuruz u količini 1 do 2 šalice dnevno. Najbolje ga je pripremati kuhanjem na pari samo 5 minuta.

Foto: eCeker kukuruzna krupica


Kukuruzna vlakna fantastično djeluju na probavu,a nedavna istraživanja su pokazala da kukuruz može podržavati razvoj dobrih bakterija crijeva. Kukuruz sadrži posebnu vrstu vlakana prebiotičkog djelovanja koja se nazivaju izomalto-oligosaharidi. Ova vrsta vlakana može poboljšati rad crijeva posebno u starijih osoba koje imaju problema sa zatvorom. U jednom istraživanju , konzumacija 10 grama izomalto-oligosaharida kroz razdoblje od 8 tjedana dovela je do značajnog porasta ''dobrih'' bakterija u crijevima, smanjenja broja ''loših'' bakterija, dvostrukog broja tjednih spontanih stolica te normalizacije vrijednosti kolesterola i lipoproteina u krvi!
Danas bi mogli isprobati kukuruz na jedan sasvim drugačiji način. Za sve gurmane donosimo recept pripreme kukuruza na drugačiji način:

Foto: eCeker kukuruzno brašno


Kukuruz očistimo od kukuruzne svile ili što bi narod rekao “kukuruznih brkova”, odstranimo vanjske listove komušine i ostavimo samo zadnji sloj uz klip (kao na slici), kuhamo u vodi ili na pari (ne više od 5 minuta). Na grill tavi otopimo maslac, kukuruz rastvorimo, posolimo i pospemo sirom ribancem, pažljivo opet zamotamo komušinom i prepečemo kratko na maslacu.

Za vegetarijance bitna napomena: savršeno se slaže uz mahunarke (npr. crveni grah) jer kukuruzu nedostaju dvije esencijalne aminokiseline, lizin i triptofan. Zbog toga se preporučuje da se kukuruz uzima u kombinaciji s mahunarkama i tako zadovolje potrebe organizma za bjelančevinama i mineralima.

 

Za "svejede":  ovako pripremljen kukuruz i ljuta domaća pileća krilca su pun pogodak i  naravno domaća salata, nikada ne zaboravite na domaću salaticu.

 

 

Naslovna fotografija: Angelina Paić



Slava Yurthev Copyright
To Top