Humus od slanutka

Humus od slanutka

Humus, u ovom slučaju od slanutka, predstavlja dobar izvor proteina i vlakana u usporedbi s drugim biljkama. Naravno humus možete pripremati i od drugih mahunarki kao što su grah, leća, grašak itd. Tradicionalni humus dobiva se od samljevenog slanutka, maslinovog ulja, tahinija, odnosno paste od sezama, limunovog soka i začina, a ovaj miks smatra se hranom bogatom nutrijentima.

Pripremu humusa u vašem kućanstvu možete prilagoditi našem podneblju i dostupnim lokalnim namirnicama, pa tako umjesto maslinovog ulja koristite bučino i konopljino ulje. Ne samo da ćete dobiti okusom i izgledom zanimljivije jelo, nego ćete ga i obogatiti sa esencijalnim masnima kiselinama koje pomažu u postizanju ravnoteže u tijelu, za reguliranje hormona, održavanje i strukturu imunog sustava te za održavanje metabolizma stanica.

Fotografija: Kristek & Gašpić

 

Priprema

Popis potrebnih namirnica za 4 osobe

  • Slanutak – 500 g.
  • Bučino ulje – 3 dcl.
  • Konopljino ulje – 1 dcl.
  • Češnjak – 20 g.
  • Limunov sok – 2. cl.
  • Sol – 1,5 g.
  • Papar – 1. g.

Priprema:

Slanutak namočiti u hladnoj vodi i ostaviti preko noći. Nakon toga kuhati ga u slanoj vodi oko 2 sata. Kuhani slanutak procijediti, sameljite, začinite soli, paprom i limunovim sokom.

Fotografija: Kristek & Gašpić

 

Nakon toga lagano dodavajte bučino i konopljino ulje dok ne dobijete željenu masu. Ako je masa suviše gusta dodajte još ulja. Ovako napravljeni humus koristiti kao namaz za sendviče, party hranu, punjenje za razna jela, prilog itd.

Organski začinjeni krekeri

  • Sadržaj vrećice isipajte u posudu
  • Dodajte 230 ml vruće vode, 30 ml maslinovog ulja, žličicu soli i sve promiješajte
  • Mješavinu stavite na papir za pečenje i razvucite na 0.5 cm debljine
  • Izrežite u željene oblike

5. Pecite na 160 C oko 40 minuta u prethodno ugrijanoj pećnici. Ostavite ih 15-ak minuta i poslužite

 

Fotografija: Kristek & Gašpić

 

Iako je energetski potpuna hrana, humus nam ne daje sve potrebne hranjive sastojke za rad ljudskog organizma. U tom slučaju oplemenite ga, povežite sa drugim zanimljivim jelima, odnosno probajte ga kombinirati sa sirovim povrćem poput paprike, brokule, celera i mrkve, u kombinaciji s kukuruzom u salati ili nečim sličnim. Humus možete pomiješati s dresingom za salatu ili ga poslužiti kao umak uz namirnice bogate proteinima poput ribe i piletine.

Fotografija: Kristek & Gašpić

 

Humus je jednostavno, brzo i zdravo jelo i trebalo bi češće naći mjesto u našoj prehrani. Mogućnosti su velike, na nama je način na koji ćemo ga pripremiti i poslužiti. Da bi upotpunili okus i napravili sjajnu party hranu poslužite humus na zanimljivim i ukusnim spicy organskim krekerima koji se odlično nadopunjuju sa namazom.

Krekeri sadrže cjelovite sjemenke i odlični su za doručak ili međuobrok. Prilagođeni su veganskoj i paleo prehrani, a ujedno su i odlična alternativa slanim grickalicama s nepotrebnim mastima

 

Fotografija: Kristek & Gašpić



Slava Yurthev Copyright
To Top