Crni grah - namirnica koju što prije trebate uvesti na vlastiti jelovnik

Crni grah - namirnica koju što prije trebate uvesti na vlastiti jelovnik

Jedna šalica crnog graha sadrži čak 15 g vlakana (dnevno preporučena količina iznosi 30 g) i pomaže u sprječavanju opstipacije te potiče zdravlje probavnog trakta. Također, osigurava “gorivo” za zdrave bakterije u debelom crijevu (mikrobiota).


Gubljenje kilograma i pravilne regulacije šećera u krvi i crni grah

Crni grah će vam pomoći ako se borite s kilogramima. Hrana s visokim udjelom vlakana povećava osjećaj punoće nakon jela i smanjuje apetit, čineći pojedinca da se osjeća duže sitim, smanjujući ukupni unos kalorija.

Mnoge studije sugeriraju da povećana konzumacija biljne hrane poput crnog graha smanjuje rizik od pretilosti, dijabetesa, srčanih bolesti i ukupne smrtnosti, istodobno promičući zdrav ten, povećavajući ukupnu energiju te smanjujući tjelesnu težinu.


Visoki tlak i crni grah

Održavanje niskog unosa natrija bitno je za održavanje krvnog tlaka na normalnoj razini. Crni grah prirodno sadrži malo natrija, no sadrži kalij, kalcij i magnezij, za koje je utvrđeno da prirodno snižavaju krvni tlak.

 

Kardiovaskularne bolesti i crni grah

Kvercetin i saponini koji se nalaze u crnom grahu također pomažu u protekciji od kardiovaskularnih bolesti. Kvercetin je prirodno protuupalno sredstvo za koje se čini da smanjuje rizik od ateroskleroze i štiti od negativnog utjecaja na naš organizam kojega uzrokuje lipoprotein kolesterola niske gustoće (LDL).

Istraživanje također pokazuje da saponini pomažu u snižavanju razine lipida i kolesterola u krvi, što sprječava oštećenje srca i krvnih žila.

 

Foto: eCeker organski grah


Karcinomi i crni grah

Selen je mineral koji nije prisutan u većini voća i povrća, ali se može naći u crnom grahu. On igra ulogu u funkciji jetrenih enzima i pomaže detoksikaciji nekih spojeva koji uzrokuju rak u tijelu. Uz to, selen može spriječiti upalu i smanjuje brzinu rasta tumora.
Saponini sprječavaju stanice raka da se množe i šire po tijelu.
Unos vlakana iz voća i povrća poput crnog graha povezan je sa smanjenim rizikom za kolorektalni karcinom.
Crni grah sadrži veliku količinu folata koji igra ulogu u sintezi i popravljanju DNK i tako sprječava nastanak izvornih stanica karcinoma iz mutacija u DNK.

 

U svakom slučaju, dovoljno je dobrih razloga da ako do sada niste, probate crni grah!

 

 

Naslovna fotografija preuzeta s: http://unsplash.com.

 



Slava Yurthev Copyright
To Top