Blagotvorna svojstva oraha

Blagotvorna svojstva oraha

Najbolje vrijeme je vrijeme za užinu (eng.Snack time is the best time). 

Kada sam na poslu ta mala pauza koju uzmem za kavu i  užinu (snack) pravo mi je veselje. Danas sam si ponijela orahe i jabuku, grickalice  naših predaka.

Uvijek radije biram hranu koja raste iz zemlje, hranu koju mogu ubrati, a ne kupiti u šuškavim vrećicama na polici marketa. Nerijetko grickalice, industrijski keksići i sve ono što volimo kupiti i gricnuti u pauzi puno šećera ili soli, nepovoljnih trans masnih kiselina koje su odgovorne porast lošeg kolesterola (LDL) u krvi.

Foto: eCeker, Maslac od oraha, Organica Vita

Orasi u protivnom pomažu u snižavanju kolesterola! Mnoga važna istraživanja su potvrdila vezu oraha i zdravlja srca, odnosno snižavanje LDL kolesterola, smanjenje ukupnog kolesterola, poboljšanje tonusa vazomotornih mišića te umanjivanje rizika od prekomjernog zgrušavanja krvi i umanjivanja rizika od čestih upala. Udio omega- 3- masnih kiselina u orasima brzo poboljšava obavljanje raznih kardiovaskularnih funkcija, uključujući i normalizaciju krvnog tlaka.

No ne samo da djeluju blagotvorno na naše srce, već od davnina se orahe povezuje uz još jedan organ.

Foto: eCeker, Orahovo ulje, OPG Vučemilović

Na što vas podsjeća izgled oraha?

Kada moderna farmakologija nije postojala, stari liječnici su koristili biljke i njihove ekstrakte kako bi liječili ili održali tijelo zdravim. Doktrina znakova dopuštala je ljudima da identificiraju biljke i povezuju ih s organima, koji su trebali terapeutsku intervenciju. Tako se orah odavno povezuje s mozgom,a danas kada poznajemo nutritivni sastav oraha, znanstveno je potvrđen njegov pozitivan učinak na mozak, krvožilni sustav, no i poboljšanje zdravlje crijeva!

Omega-3 masne kiseline EPA (eikozapentaenska) i DHA (dokozaheksaenska) neophodne su za normalno funkcioniranje mozga i njegov razvoj u svim fazama života.

Orasi su zbog svog visokog sadržaja vlakana zainteresirali znanstvenike za njihov utjecaj na mikrobiom i zdravlje.

Foto: eCeker, Proteinski prah od oraha, Organica Vita

Novija istraživanja pokazala su da manja raznolikost bakterija u crijevima (mikrobiota) može dovesti do razvoja pretilosti i upalnih bolesti crijeva, na što upravo orasi mogu utjecati vrlo pozitivno!

Konzumiranje oraha rezultiralo je većim relativnim brojem triju bitnih bakterija: Faecalibacterium, Roseburia i Clostridium.

Bakterije iz roda Clostridium imaju veću sposobnost sinteze butirata koji ima blagotvoran učinak na stanice debelog crijeva (kolonocite), dok su bakterije roda Faecalibacterium u animalnim studijama pokazale protuupalan učinak kao i poboljšanje osjetljivosti na inzulin!

Bitno je naglasiti da bez obzira na blagodati oraha, ne smijemo zanemariti njihovu kalorijsku vrijednost. Preporučena količina je jedna šaka (kao mjera) ili 50 g. Ja volim konzumirati orahe i jabuke, baš su mi dobar par.

Foto: eCeker, Eko orah Budimir, OPG Budimir



Slava Yurthev Copyright
To Top